Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wspieramy Ogólnopolskie Badanie Postrzegania Matematyki

Nasza szkoła dołączyła do projektu EduNav, którego celem jest pomoc w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci i młodzieży. Uczniowie poszczególnych klas brali udział w internetowym badaniu, które ma pomóc w ustaleniu, co sprawia, że nauka matematyki części osób przychodzi z łatwością, a od innych wymaga znacznie większego zaangażowania.

Eksperci projektu EduNav, powołując się na wcześniejsze badania, wskazują, że aż 75 proc. przedszkolaków ma zadatki uzdolnień matematycznych, czyli takich cech umysłu, które umożliwiają osiąganie bardzo dobrych wyników w naukach ścisłych. Wpływ na przebieg edukacji matematycznej ma jednak wiele czynników, w tym utrwalany przez starsze pokolenia stereotyp, że matematyka jest przedmiotem trudnym.

— Wiedza o postawach uczniów i rodziców, którą zdobywamy dzięki Ogólnopolskiemu Badaniu Postrzegania Matematyki, jest bardzo ważnym elementem wdrażania zmian w skutecznym nauczaniu przedmiotów ścisłych. Dzięki analizie odpowiedzi, stworzymy raport, który może zmienić sposób myślenia o nauczaniu matematyki. Bardzo liczymy na to, że ta wiedza pomoże w przyszłości w ewaluacji metod edukacyjnych na wszystkich etapach kształcenia — mówi Wojciech Majeran z projektu EduNav.

To, jak takie stereotypy wpływają na naszą zdolność uczenia się, obrazuje badanie 3M State of Science Index 2022. Aż 30 proc. osób zapytanych, co przeszkodziło w ich karierze w obszarze nauk ścisłych, odpowiedziało, że brak wiary w poziom własnej inteligencji.

Aby pomóc dzieciom we właściwym rozwoju, konieczna jest zmiana sposobu myślenia o nauce, dostosowanie metod nauczania do dzisiejszych realiów, a także indywidualnych potrzeb uczniów. W ten sposób badacze chcą sprawić, że matematyka stanie się pozytywnie kojarzonym przedmiotem szkolnym, a uczniowie znacznie częściej będą wybierać dalszy rozwój w obszarze nauk ścisłych.