Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Biologia na wynos – Fascynujący świat zwierząt

Ze względu na znaczne zróżnicowanie indywidualnych uzdolnień, możliwości i zainteresowań dzieci nauczanie zorganizowane w systemie klasowo-lekcyjnym nie zawsze daje przestrzeń do efektywnego i atrakcyjnego dla uczniów realizowania treści programowych. W klasie są dzieci, które mają “głód wiedzy”, własne pasje, chęć działania, czasem w wąskiej dziedzinie. Jedną z możliwości zaspokojenia takich potrzeb jest rozwijanie tych zainteresowań w ramach dodatkowych spotkań bądź zadań otrzymanych od nauczyciela i realizowanych pod jego kierunkiem.

Niekiedy wystarczy, że nauczyciel opowie, podpowie, doceni i dziecko „zarazi” własną pasją.

Nadrzędnym celem zaproponowanych przeze mnie zajęć jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań i uzdolnień poznawczych uczniów, pogłębianie ich wiedzy biologicznej oraz kształcenie postawy kreatywnych badaczy.

Formuła online pozwala na komfort pracy – dzieci, które są nieśmiałe mogą tylko słuchać, te, które mają ochotę być aktywnymi uczestnikami mogą pytać, a także dzielić się swoją wiedzą, spostrzeżeniami i przemyśleniami.

Pogłębianie wiedzy biologicznej służy ogólnemu rozwojowi ucznia, daje możliwość rozbudzenia zainteresowań, kształtowania umiejętności samodzielnego myślenia, planowania i organizowania pracy własnej, wyciągania logicznych wniosków i samodzielnego rozwiązywania postawionych problemów. Realizacja projektu jest ukierunkowana na rozwój zainteresowań poznawczych uczniów oraz umiejętności obserwowania zwierząt w ich naturalnym środowisku. Niekiedy niestety nie jest to możliwe więc służą temu filmy, artykuły, odpowiednie grafiki i materiały multimedialne.

W spotkaniach biorą udział uczniowie z trzech łódzkich szkół: Szkoły Podstawowej nr 199 im. Juliana Tuwima, Integracyjnej Szkoły Podstawowej nr 67 im. Janusza Korczaka, Społecznej Szkoły Podstawowej Towarzystwa Oświatowego „EDUKACJA” im. Księcia Józefa Poniatowskiego.

Co tydzień grupa kilkudziesięciu uczniów, dobrowolnie uczestnicząc w spotkaniu na platformie Teams, pogłębia swoją wiedzę przyrodniczą oraz uczy się w jaki sposób można dbać o środowisko naturalne. Zgodnie z myślą „Przyroda to najlepsza nauczycielka” staram się „oswajać” treści, które nie zawsze są łatwe i oczywiste. Dlaczego „oswajać”? Ponieważ kiedy „oswoję” to jest duże prawdopodobieństwo, że moi uczniowie pokochają przyrodę, a jeśli już pokochają to z całą pewnością będą o nią dbali i traktowali ją z należytym szacunkiem.

Katarzyna Skolimowska